Ellesse – marka na miarę dzisiejszych czasów

0
320

Świat mody podąża w tak licznych kierunkach jak nigdy. Dwudziesty pierwszy wiek jest przepełniony stylami i gustami. Standardowo, jak zawsze do łask wracają hity z poprzednich dziesięcioleci. Liczne firmy odzieżowe z modelem fast fashion umożliwiają ubranie się modnie każdemu. Rośnie również zainteresowanie hi-endowymi markami. Modne jest wyrażanie siebie na każdy sposób, więc projektanci mają pole do popisu.

Ellesse – marka powstała z lat osiemdziesiątych

Wraz z powrotem mody ubiegłych lat wracają również niektóre marki. Ellesse – bo o tej firmie mowa – doskonale odnalazła się w dzisiejszych czasach. Nie trzeba być bardzo spostrzegawczym i obeznanym w modzie, by dostrzec popularność tej firmy. Szczególnie wśród młodych ludzi obecnie firma ta posiada miliony fanów na całym świecie.

Wszystko zaczęło się 1959 roku w Perugii. To tam firmę założył włoski projektant mody, Leonardo Servadio. Nazwa pochodzi właśnie od jego inicjałów (L.S.). Ellesse zaczynało od produkcji wysokiej jakości pikowanych kurtek i spodni narciarskich. Potem firma rozszerzyła swoją działalność i zaczęła produkować również ubrania sportowe przeznaczone do gry w tenisa. Stąd wziął się charakterystyczny kształt widoczny w logo nad napisem Ellesse. Ma przypominać piłeczkę tenisową i jednocześnie czubki nart.

Najlepszy czas marki

Firma ugruntowała sobie pozycję w świecie mody w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Doceniło ją wiele ludzi na świecie. Kluczowe było połączenie sportowej funkcjonalności z ulicznym stylem. Dużą rozpoznawalność firma zyskała dzięki współpracy z licznymi, bardzo popularnymi jak na tamte czasy gwiazdami. Należały do nich tacy celebryci jak słynny Muhammad Ali, kierowca Formuły 1 Alain Prost czy Marc Giradelli, który wygrał mistrzostwa świata w narciarstwie ubrany w ubrania Ellesse. Potem było tylko lepiej. W ubraniach marki chodzili Will Smith, a nawet Mick Jagger.

Wielkie odrodzenie

Po tamtym czasie słuch o Ellesse zaginął. Firma wróciła do swoich sportowych korzeni i straciła zainteresowanie na rzecz rosnącej konkurencji. Powróciła ona jednak do modowego świata w 2010 roku. Od tamtego czasu zaliczała sukces za sukcesem, rok w rok zwiększając swoje zarobki o nawet 45% rocznie.

Dzisiaj Ellesse przeżywa swoje drugie życie. Marka ta najlepiej wplata się w kulturę streetwear’u, gdzie sportowa funkcjonalność połączona z nietuzinkowym stylem jest bardzo ceniona. Firma oferuję masę licznych produktów. Najbardziej popularne są świetnej jakości kurtki, bluzy, czapki oraz dresy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here