Świat mody podąża w tak licznych kierunkach jak nigdy. Dwudziesty pierwszy wiek jest przepełniony stylami i gustami. Standardowo, jak zawsze do łask wracają hity z poprzednich dziesięcioleci. Liczne firmy odzieżowe z modelem fast fashion umożliwiają ubranie się modnie każdemu. Rośnie również zainteresowanie hi-endowymi markami. Modne jest wyrażanie siebie na każdy sposób, więc projektanci mają pole do popisu.
Ellesse – marka powstała z lat osiemdziesiątych
Wraz z powrotem mody ubiegłych lat wracają również niektóre marki. Ellesse – bo o tej firmie mowa – doskonale odnalazła się w dzisiejszych czasach. Nie trzeba być bardzo spostrzegawczym i obeznanym w modzie, by dostrzec popularność tej firmy. Szczególnie wśród młodych ludzi obecnie firma ta posiada miliony fanów na całym świecie.
Wszystko zaczęło się 1959 roku w Perugii. To tam firmę założył włoski projektant mody, Leonardo Servadio. Nazwa pochodzi właśnie od jego inicjałów (L.S.). Ellesse zaczynało od produkcji wysokiej jakości pikowanych kurtek i spodni narciarskich. Potem firma rozszerzyła swoją działalność i zaczęła produkować również ubrania sportowe przeznaczone do gry w tenisa. Stąd wziął się charakterystyczny kształt widoczny w logo nad napisem Ellesse. Ma przypominać piłeczkę tenisową i jednocześnie czubki nart.
Najlepszy czas marki
Firma ugruntowała sobie pozycję w świecie mody w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Doceniło ją wiele ludzi na świecie. Kluczowe było połączenie sportowej funkcjonalności z ulicznym stylem. Dużą rozpoznawalność firma zyskała dzięki współpracy z licznymi, bardzo popularnymi jak na tamte czasy gwiazdami. Należały do nich tacy celebryci jak słynny Muhammad Ali, kierowca Formuły 1 Alain Prost czy Marc Giradelli, który wygrał mistrzostwa świata w narciarstwie ubrany w ubrania Ellesse. Potem było tylko lepiej. W ubraniach marki chodzili Will Smith, a nawet Mick Jagger.
Wielkie odrodzenie
Po tamtym czasie słuch o Ellesse zaginął. Firma wróciła do swoich sportowych korzeni i straciła zainteresowanie na rzecz rosnącej konkurencji. Powróciła ona jednak do modowego świata w 2010 roku. Od tamtego czasu zaliczała sukces za sukcesem, rok w rok zwiększając swoje zarobki o nawet 45% rocznie.
Dzisiaj Ellesse przeżywa swoje drugie życie. Marka ta najlepiej wplata się w kulturę streetwear’u, gdzie sportowa funkcjonalność połączona z nietuzinkowym stylem jest bardzo ceniona. Firma oferuję masę licznych produktów. Najbardziej popularne są świetnej jakości kurtki, bluzy, czapki oraz dresy.